DATUM: 2013-02-21 / TID: 16:17:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Gilmore Girls säsong 2 sammanfattning.

Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Yanic Truesdale, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Sean Gunn, Liza Weil, Jared Padalecki bl.a.
Skapare: Amy Sherman
Genre: Drama, komedi, romantik
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2001-2002
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Följ den unga ensamstående Lorelai, hennes flitiga dotter Rory och de snobbiga morföräldrarna Emily och Richard för att inte tala om alla andra färgstarka invånare i Stars Hollow! Denna säsong bjuder även på nya ansikten, som till exempel Lukes systerson Jess, en litteraturintresserad rebell som väcker starka känslor i staden inte minst hos Rory. Hjärtan krossas och helas på nytt, människor går ner sig men tar sig samman, besvikelser och lycka avlöser varandra - allt är med andra ord sig likt i den lilla pittoreska småstaden i New England...

Bästa avsnittet: Som vanligt så älskar jag många avsnitt. Bland dom är 2x01 Sadie, Sadie, 2x04 The Road Trip to Harvard, 2x06 Presenting Lorelai Gilmore, 2x09 Run Away, Little Boy, 2x10 The Bracebridge Dinner, 2x12 Richard in Stars Hallow, 2x15 Lost and Found, 2x19 Teach me tonight, 2x21 Lorelai's Graduation Day och 2x22 I can't get started.

Bästa karaktären: Fortfarande Luke! Seriöst, han är bara så jävla skön! ;)
 
Värsta karaktären: Så klart Lanes mamma. Ni vet varför. Och så även Rory. Henne har jag gillat skarpt i säsong 1 men inte den här säsongen tyvärr. För hon behandlar Dean så jävla dåligt med Jess. Varje gång Dean blir sårad, står jag bara inte ut med att se det. Jag liksom blir jävla äcklad av Rory, verkligen äcklad. Vad fan är hon för en tjej? Det är ju fan inte rättvist mot stackars Dean. Rory borde ha varit lite hygglig mot honom än att ljuga runt. Och att kyssa Jess i säsongsfinalen trots att hon fortfarande är ihop med Dean? INTE OKEJ!

Snyggaste karaktären: Fortfarande Dean så klart! Och sen så är Jess också väldigt snygg ;)

Bästa paret: Fortfarande Dean och Rory så klart även om hon har behandlat honom väldigt hemskt dåligt i den här säsongen. Men det får mig inte att sluta älska dem trots det. De är så grymt söta tillsammans!
 
Värsta paret: Ingen.

Bäst i säsongen: Att Lorelai och Emilys relation utvecklades hela tiden. Det är alltid intressant att se dem och så hoppas jag att det fortsätter i de resterande säsongerna! Och flera mer som jag inte kan komma på just nu ;)

Värst i säsongen: När Rory behandlade Dean dåligt. Det var bara inte rättvist mot honom som ju är så snäll och underbar! Och hon kysste Jess trots att hon fortfarande är ihop med Dean. Jag älskade kyssen ja och jag gillar faktiskt Jess och Rory ihop också - MEN det skedde på helt jävla fel sätt. Om Rory nu gillar Jess så mycket och vill kyssa honom, borde hon åtminstone ha varit ärlig mot Dean om det och sen göra slut? Jag är så oerhört besviken på Rory denna säsongen. Nu fruktar jag Deans reaktion i säsong 3 när han får veta att hans flickvän varit otrogen - om han nu nånsin får veta ja med tanke på att Rory bara ljuger och ljuger.

Övriga kommentarer: Denna säsongen är ännu bättre så klart med mer drama! Nu ser jag med spänning fram emot att se säsong 3! ;D

Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: