DATUM: 2013-02-17 / TID: 21:06:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Gilmore Girls säsong 1 sammanfattning.

Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Yanic Truesdale, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Sean Gunn, Liza Weil, Jared Padalecki bl.a.
Skapare:
Amy Sherman
Genre:
Drama, komedi, romantik
Åldersgräns:
11 år
Speltid:
16 timmar
Produktionsår:
2000-2001
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Den pittoreska lilla staden Stars Hollow i Connecticut har 9973 invånare. Där bor den 32-åriga ensamstående mamman Lorelai och hennes tonårsdotter Rory – The Gilmore Girls. Lauren Graham spelar den kvicktänkta Lorelai, som är föreståndare för värdshuset ”Independence Inn”, men i första hand mamma och bästa vän till Rory (Alexis Bledel). Även om mor och dotter står varandra mycket nära är det en svår balansgång för Lorelai att veta hur mycket kompis och hur mycket mamma hon ska vara åt Rory. De färgstarka Stars Hollowborna spelas av en talangfull skådespelarensemble som ger liv åt denna underbara dramakomedi. Kelly Bishop och Edward Herrmann spelar Lorlelais välbärgade föräldrar, som efter en tid utan kontakt nu är tillbaka i hennes liv. Men det är både på gott och ont, för det som en gång skilde dem åt finns fortfarande kvar.

Bästa avsnittet: Jag älskar många avsnitt. Bland dom är 1x06 Rory's Birthday Parties, 1x07 Kiss and Tell, 1x09 Rory's Dance, 1x12 Double Date, 1x14 That Damn Donna Reed, 1x16 Star-Crossed Lovers and Other Surprises, 1x17 The Breakup: Part 2 och så säsongsfinalen 1x21 Love, Daisies and Troubadours. Oj, det blev visst många! ;)

Bästa karaktären: 'Luke! Han är en väldigt skön karaktär! ;D
 
Värsta karaktären: Lanes mamma. Henne gillar jag verkligen inte! Hon är väldigt kontrollerande och förbjuder Lane på typ allt! Jag är bara så otroligt glad att min mamma inte är som henne, annars skulle jag dö! Och så gillar jag inte Tristin riktigt heller - han spelas av Chad Michael Murray. Tänk att hans karaktär Lucas i One Tree Hill är en av mina favoriter men i den här serien hatar jag honom. Han är bara så jävla jobbig mot Rory, han är helt enkelt en säsong-1-Nathan, även om han faktiskt blivit okej mot säsongsfinalen. Men ändå jag bryr mig fortfarande inte, han är ju bara med i 11 avsnitt totalt. Så.

Snyggaste karaktären: Dean så klart som spelas av Jared Padalecki trots att han hade hemsk frisyr som tur nog blev bättre mot säsongsfinalen! Tänk att han bara var 16 år, om jag minns rätt, när den här serien först började!

Bästa paret: Dean och Rory! De är så grymt söta och fina tillsammans!
 
Värsta paret: Ingen.

Bäst i säsongen: När Dean och Rory blev ihop igen i säsongsfinalen, jag bara dog under deras scen "I love you, you idiot!". Min topp favoritscen med dem tveklöst! Och så Lorelai och Rorys underbara mamma-och-dotter-relation, så fin! Och när Luke "slogs" med Dean utanför fikat för att han gjorde slut med Rory var så jävla kul att jag bara satt och skrattade så att jag grät! Och massor mer!

Värst i säsongen: Lanes mamma. Tristin. Och när Dean gjorde slut med Rory för att hon inte sa "I love you" tillbaka, det var dumt gjort av honom. Jag kommer inte på nåt mer.

Övriga kommentarer: Jag har ALDRIG nånsin skrattat så här mycket i en tvserie som jag gjorde när jag kollade på den här (förutom Vänner förstås)! Väldigt en sjukt skön, rolig och mysig serie och den har exakt min humor! Vilket förklarar varför jag skrattade mycket. Och den är inte alls som andra tvserier, den är liksom sin egen. Den har ett sånt lugnt tempo också, verkligen! Och härliga, glada karaktärer! Och massor mer! Den har helt enkelt allt en tvserie bör ha!

Betyg: 5/5
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Shit vad sugen jag blev på att åka hem och se på Gilmore Girls nu! Men Gilmore Girls är värd mer tid än vad jag har nu så ska vänta några månader. Sen blir det Gilmore Girls i mängder för min del :)

Svar: Hahaha, jag förstår det! ;D ja gör så när du har mer tid till den :P
Micaela Sundberg

2013-02-18 @ 15:03:06
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: