DATUM: 2013-12-24 / TID: 02:05:54
KATEGORI: Allmänt

Vad vill ni ha?

Inför det kommande året vill jag be om er önskningar. Vad vill ni att jag ska förbättra på i min blogg eller vad vill ni se mer i 2014? Tex att jag ska skriva sammanfattningar av ett nytt avsnitt snabbare än jag brukar kanske? Eller att jag ska skriva flera listor om vad som helst från film- och serievärld? Att jag ska uppdatera bättre? Eller skriva mer om mig själv? Eller... ja vad ni än vill ha, det kan vara vad som helst. Så ska jag se till att göra som ni önskar ;)
Postat av: Emmi O

Hej!
På senaste tiden har din blogg blivit lite tom för du skriver inte så mycket om serier/filmer som du brukar. Tex, du skriver ett lång inlägg om TVD (eller i vilken tvserie som helst ) vilket jag gillar skarpt! : ) Fastän såklart är det också att du ibland kan skriva om dina vardag/aboutyourself! Förstår om du inte har haft nån tid att blogga om!

Kram!

Svar: Hej! Självklart har jag alltid tid att blogga, det är bara det att jag ibland inte har nån ork eller för att jag inte vet vad jag ska skriva om. Och TVD ligger jag också efter i, har inte sett avsnitt 9 och 10. Glömde också bort att skriva om de andra avsnitten före, det ber jag ursäkt om. Men nu vet jag vad jag ska förbättra på inför det kommande nya året ;)
Micaela Sundberg

2013-12-25 @ 00:49:45
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Jag älskar när du skriver om ship och OTP. Det gör du bättre än någon annan :) du lyckas alltid sätta ord på känslorna. När jag försöker skriva dom så blir jag tom i huvudet typ :) Haha

Jag läste precis det som du skrev om Claire och Charlie och jag har alltid gillat dom men det var aldrig ett stort ship för mig. Men när jag såg det ur dina ögon så blev det en annan sak. Dock så var det en serie som jag inte tänkte på mycket på ship i :) Men jag har slltid älskat Sun och Jin. Kanske inte i första säsongen, men sen gjorde jag det. Men mitt stora ship i serien är nog ganska otippat och kom ganska sent. Men Juliette och Sawyer! Åhh vad fina dom var. Senvar Juliette också en av mina favoriter i serien :)

sv: ja det är tyler från teen wolf som är med i Brothers and sister, reagerade också på det när jag såg om den. Dock har han en liten roll men serien kan jag verkligen rekommendera :) Sen angående att du gillade Basg och Mary, det gör jag med och jag ser kemin där också. Men hon och Francis är bara ett måste :) haha

Svar: Åh vad roligt att du tycker det! Självklart ska jag fortsätta med att skriva om ships och OTP för jag älskar det ;)
Jag håller med dig om att Lost verkligen inte är en sådan serie där man tänker på ships. Jag vet att serien var verkligen sjukt snål med romantik. Men Charlie och Claire är ändå ett stort ship för mig även om de bara hade kysst varandra TRE gånger. Nu när jag tänker på det: Oj, Lost var verkligen snål med romantik.
Men hur som helst... Jin och Sun älskar jag också! Dock inte i början som du sa. Det kan bero på hur Jin behandlade Sun just då, alltså i första säsongen. Därför var det svårt att gilla dem. Men ju mer man lärde känna dem mot slutet i den första säsongen, desto mer började jag att älska dem. Och då i säsong 2 PANG! Så blev de helt underbara tillsammans! Så himla fina!
Sen så älskar jag också Sawyer och Kate tillsammans. Jag har ALDRIG känt nåt för Jack och Kate, jag vet inte varför men de har bara aldrig tilltalat mig. Jag bara "Jaha" varje gång jag ser dem tillsammans. Visst tycker jag nån gång då och då att de är ganska söta tillsammans, men det är allt. Men Sawyer och Kate därefter... åååh! Är helt galna i dem! Är fortfarande besviken på vad manusförfattarna gjorde med dem sen även om jag faktiskt inte har nåt emot hur det slutar. Jag menar, liksom vad fan hände med deras episka period i säsong 2, 3 och 4 egentligen!? Allt det bara försvann upp i rök, som om det aldrig hade hänt, som om de bara hade ljugit för varandra om deras känslor hela tiden. Det var bara så otroligt dåligt avslutat på det sättet av manusförfattarna. Ett inlägg om Skate/Jate kommer nån gång snart.
Och även om jag shippar Sawyer och Kate lika hårt som jag shippar Charlie och Claire, så gillar jag faktiskt också Sawyer/Juliette. Men det är ändå Sawyer/Kate som fortfarande gäller för mig :)
Förutom Charlie/Claire, Sawyer/Kate, Sawyer/Juliette och Jin/Sun så älskar jag också Sayid/Shannon, Hurley/Libby och Bernard/Rose ;p
Micaela Sundberg

2013-12-26 @ 11:14:49
URL: http://seriebloggen.com

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: