DATUM: 2013-12-25 / TID: 23:17:41
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 3x11 Going Home.

Ursäkta mig för ett väldigt sent inlägg, men bättre sent än aldrig eller hur? Jävlar, vilket avsnitt det var alltså! Det var så sjukt bra och spännande! Säsongens bästa avsnitt hittills! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Äsch vad hemskt det var att se på när Emma och Henry var tvungna att säga hejdå till alla. Mycket tårar här och där, till och med jag själv verkligen grät floder också. Och ännu värre var att de inte skulle ha några minnen av sin familj alls medan familjen befinner sig i sagolandet och Emma och Henry är i New York och lever livet. Det var jobbigt att se. Och på tal om goodbyes, jag älskade scenen med Hook och Emma. Åh, de var så fina! Hur kan man inte shippa dem liksom? Och det bästa var att Emma sa "Good" med tårar i ögonen. Hon sa inte "Okay" eller något annat, bara "Good". Det betyder att hon inte vill han ska glömma henne. Så fint! :')
 
Åh vilken chock jag fick när Rumple "dog" tillsammans med Peter Pan! Fy och äsch, vad hemskt det var att se när Belle bröt ihop att jag grät också! Men jag tror inte att Rumple är död, därav citattecknet. Men Pan? Det är nog ingen tvekan om att han verkligen är död med tanke på att han hade en kniv i sin rygg när båda försvann upp i rök. Men jag hoppas att han inte heller är död, för han är ju en av mina stora favoriter i serien! Jag håller tummarna väldigt hårt på att Pan också kommer att klara sig! Men om inte, så slutar jag ändå inte att se serien. Det finns ju andra bra saker också. Åh jag kommer att sakna Pan så jävla jättemycket om han verkligen är död. Åh hoppas inte!!! Det pratas om en spinoff med honom. Jag hoppas att det besannas i framtiden för jag vill se mer av honom! ;)
 
Och så sist men inte minst... ETT ÅR HAR GÅTT!? Vilken chock jag fick! Men samtidigt älskade jag det fullkomligt! Det var ju riktigt intressant! Men det var inte det som var det bästa. Det bästa var twisten alldeles i slutet.
När det knackade hemma hos Emma, visste jag bara att det var Hook. Jag hade på känn hela tiden att det var han som knackade. Jag bara visste, så mycket som jag älskar Captain Swan. Och mycket riktigt när Emma öppnade dörren, så stod han där! Hela han bara lyste upp i ett leende när han såg henne och sa "Swan." Jag blev så obeskrivligt jävla glad att se honom och att det var just han som stod där! Och att han lyste upp i ett leende bara av att se Emma igen efter ett år!? Åh jag bara dog! Och när Hook försökte sig på en true love kiss och att Emma sparkade honom mellan benen som en reaktion? Haha, det var det bästa! Jag skrattade så mycket, men åh stackars Hook också haha. Oavsett med minnen eller ej, så älskade jag scenen fullkomligt.
Och också att Hook aldrig gav upp och letade efter Emma i ett helt år!? Det var ju bara så underbart, så fint! Han älskar verkligen henne! Men samtidigt har jag några frågor: Hur minns Hook Emma och varför? Varför skickade de honom istället för Neal? Hur hittade Hook henne till slut? Hur kom det sig? Vad hände under ett år?
Och viktigast av allt, vad menade Hook när han sa att Emmas familj är i fara!? Vad spännande det ska bli!
 
Det pratas också överallt om hurdan Emma besvarar Hooks kärlek eller inte då true love kiss inte fungerade på henne. Jag måste bara kommentera det hela. Har ni glömt vad som hände med Charming & Snövit och Rumple & Belle?
När Snövit inte mindes Charming, så försökte han också med en true love kiss - som inte fungerade. Detsamma hände med Belle när Rumple försökte samma sak. Så att Hooks true love kiss inte fungerade på Emma beror på att hon INTE minns honom liksom som Snowing och Rumpbelle! Så det måste därför inte betyda att hon inte besvarar Hooks kärlek.
Hur dumma kan folk vara i huvudet egentligen som ens fortsätter att diskutera om det när de vet att exakt samma sak har hänt Snowing och Rumpbelle? Det är bara att vänta tills serien återvänder igen, då får ni svar om Captain Swan är true lovers eller inte. Hur som helst ska det bli så spännande att se på vilket sätt Emma kommer att minnas Hook. Snövit mindes Charming igen när han tog en pil för henne, om jag inte har fel. Belle mindes Rumple igen när hon drack nåt dryck.
 
Det är bara så oerhört jobbigt nu att behöva vänta tills mars efter en sådan cliffhanger!!! Jag hatar det, så som spännande det slutade! Jag kan knappt bärga mig till dess!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: