DATUM: 2013-12-12 / TID: 23:37:00
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 3x10 The New Neverland.

Jag såg det senaste avsnittet av Once Upon a Time 3x10 The New Neverland i måndags - och vilket grymt bra avsnitt! Alltså säsong 3 blir ju bara bättre och bättre! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Åh, vad härligt det var att se när alla till sist kom hem till Storybrooke. Hur de andra samlades på plats för att välkomna dem, hur alla gick av Hooks Jolly Roger i slowmotion, hur alla kramade om varandra, alla glada ansiktsuttryck, underbara återföreningar osv! Det var bara glatt hela tiden, det var bara så underbart att se! Och hur Snövit sa till Regina om att hon var en hjälte som hjälpte dem hem. Det var bara så fint! :')
 
Nu vill jag börja med Peter Pan och Henry. Ja, vart ska man börja? Det var så jävla konstigt att se när Henry i Pans kropp kramade Emma, Charming, Snövit, Regina och Neal när de vuxna förstod att de unga hade bytt kroppar. Men Robbie Kay var fantastisk på att spela Henry som förväntat! Och Jared Gilmore som Peter Pan? Usuelt! Herregud. Ville nästan bara skrika när han försökte se ond ut. Han lyckades inte så bra. Han lyckades bara bra vid EN ENDA stund och det var i Henrys rum när Pan satt där på sängen och läste i boken och Regina sa att det hade hänt nåt. Då var han bra. Men resten? Bara usuelt och pinsamt skådespel.
 
Det var så härligt att Eric och Ariel äntligen träffades till sist. Det var en jättesöt scen när de återförenades och kysstes. Det var så otroligt fint! :')
 
Hook, åh stackars Hook. Det måste vara jobbigt för honom att tro att han inte har en chans med Emma. Han har visst en chans, kanske till och med en bättre chans än vad Neal har, men jag bara önskar att han slutar se ner på sig själv. Han är INTE en dålig man som han tror att han är. Han är en bra man, en man of honor. Men det var ändå så fint och osjälviskt av honom det han sa till Neal. Jag menar, han sa ju att han skulle slåss för henne när de var i Landet Ingenstans - och han KOMMER att slåss för henne - men han valde att inte börja direkt nu när de äntligen är hemma i Storybrooke. För han vill att Emma ska få chansen att umgås med Henry och sin familj först, nu när de är hemma igen utan att hon ska behöva hantera att Hook och Neal slåss över henne i varenda sekund.
Han gör det här för Henrys skull, som han vet är viktig för Emma. Och hon är viktig för honom, så därför är Henry på vis och sätt också viktig för honom. Och också minns du "When I win your heart, Emma, and I'll win it. It will not be because of any trickery. It will be because you want me"? Han vill inte att Emma ska välja honom på grund av nåt trick som till exempel att Hook slåss över henne. Han vill att hon ska välja honom för att hon vill ha honom. Så! Han kommer alltid att sätta Emma före sig även om det betyder att han kan bli sårad i slutändan.
 
Och vad gjorde Neal efter det Hook sa? Jo, han blev självisk och bjöd ut Emma på en date direkt. Vad fan? Kunde han inte ha väntat lite som Hook gör? Bara så själviskt. Jag gillar Neal ja, men inte med Emma tyvärr. Han förtjänar henne inte. Ledsen, men jag kan bara inte shippa dem. Det kan jag aldrig göra. Noll kemi romantiskt, allt de bara har är vänskap-kemi i mina ögon. Också kan jag inte shippa dom efter det han gjorde mot henne för 11 år sedan och efter Tamara.
Men Tamara är den största orsaken. Varför? Jo, när han och Emma träffades igen i New York var han lyckligt förlovad med Tamara och han älskade henne väldigt mycket. Tills han fick reda på att deras kärlek bara hade varit falsk hela tiden, då ville han helt plötsligt ha Emma. Plötsligt var han så "in love with" henne. Som om han aldrig nånsin hade älskat Tamara. Han bara kom över henne så fort, i samma sekund som han fick reda på att hon var falsk. Inte så jävla rimligt alls. Förlåt mig, Swanfire-fans, men det här är vad jag tycker. Därför har jag svårt för Neal och Emma ihop.
 
Hahaha, jag älskade scenen när Hook och Tinkerbell sprang ut och Emma frågade "Wait, were you two...?" Det var så tydligt att Emma var svartsjuk. I loved it! Och jag skrattade mycket när Tinkerbell sa nej och Hook sa kanske. Och Hooks ansikte sa allt "Är du svartsjuk än?" Haha ;D
Och en sak till... snälla säg inte att jag är den enda som märkte vad Hook gjorde på restaurangen med en av dvärgarna? När dvärgen höll på att nysa, då tog Hook upp sin krok till hans näsa för att stoppa honom från att nysa. Märkte ni det också? Jag skrattade mycket då och kunde inte sluta i ett par minuter xD
 
Och så i slutet... shit!!!! Pan ska släppa en förbannelse. Det låter inte bra, inte bra alls! Hur ska detta sluta nu? Så spännande! Det suger bara att nästa veckas avsnitt är årets sista avsnitt innan serien åker på tre månaders uppehåll. Åh, hur ska jag orka vänta tills mars 2014!
 
Och höjdpunkten i detta avsnittet är....
Emma: Sure you don't have other reasons for pushing me toward Neal?
Charming: Like what?
Emma: I don't know. Keeping me away from Hook?
Charming: You think I'm interested in Hook? Emma, I'm a married man!
 
Jag kan knappt bärga mig tills nästa veckas avsnitt som även är årets sista avsnitt av serien innan juluppehållet! Serien kommer inte tillbaka förrän den 9 mars 2014. Åh, hur ska jag orka vänta!?
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Charmin och Emma är så söta tillsammans, jag gillar faktiskt deras förhållande mer än Emmas och Snows. Jag önskar verkligen att jag gillade hook och jag kan inte svara på varför jag inte gör det. Han är brittisk och jag älskar hans sätt att prata. Han är en bad boy vilket jag brukar vara svag för. Dock så tycker jag inte att han är en bra bad boy hans personlighet funkar inte på mig för 5 öre. Det finns så många gryma bad boys där ute. (typ Klaus haha, men även monroe är riktigt grym) Om ma jämför honom med dom två vilket jag gör så tycker jag inte han har mycket att komma med.

När det kommer till GA så har jag inte sett dagens avsnitt än, men jag tycker faktiskt inte att det är endast Mers fel jag tycker att Chritina var för mycket i förra avsnittet så jag tycker att det är bådas fel...

Svar: Ja, jag gillar också Charmings och Emmas förhållande bäst! De är så söta tillsammans, älskar deras relation! Jag älskar hur Charming alltid håller Emmas hår varje gång de kramas. Älskar deras far-och-dotter relation som sagt! Nej, Colin O'Donoghue är faktiskt irländsk ;) åh, jag förstår :( Det är verkligen trist att du inte gillar Hook :( han är ju helt underbar! En underbar, rolig och så himla het badboy! Jag älskar att han har blivit totalt osjälvisk denna säsong, han växer verkligen som karaktär :)
Jag vet inte hur det går nu med dom två. För senaste avsnittet av GA jag såg var halloween. Sen dess har jag missat på tv för jag har tyvärr tappat lusten att se. För serien är verkligen inte densamma :( och också på grund av hur Mer beter sig. För jag står bara inte ut med att se Cristina vara så ensam och att de bråkar, det är bara jobbigt att se. Jag vet också Cristina har gjort fel ibland denna säsongen, men Mer är värre. Hon försöker ju bara bevisa hela tiden att hon kan vara kirurg och mamma samtidigt, det är bara irriterande. Men mest på grund av att serien känns inte som densamma längre och jag har heller ingen gnista kvar för serien. Det är lika bra att jag väntar tills säsongen är slut och då kan jag ha maraton :)
Micaela Sundberg

2013-12-13 @ 13:39:59
URL: http://seriebloggen.com

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: