DATUM: 2013-12-26 / TID: 20:13:00
KATEGORI: Film

Jumper (2008).

Jumper såg jag nyss och precis som alla gånger jag sett den älskade jag den även idag! Efter alla dessa år, är den fortfarande en av mina absolut favoritfilmer som jag såg sist för ett par år sedan! Just därför fick jag lust att se den igen då det var ett tag sedan ;)
Grymt bra film verkligen som jag aldrig tröttnar på! Det är lagomt mycket action den sista halvtimmen som jag älskar. Det är också alldeles för mycket specialeffekter här och där men som ändå är välgjort och passar mycket bra till filmen! Alla skådisar är talangfulla som alltid - som Hayden Christensen, Samuel L. Jackson, Jamie Bell (har alltid haft en crush på honom) och Rachel Bilson.
Bra början med en välgjord berättarröst om hur allt börjar för David, grymt bra specialeffekter, talangfulla skådisar, tillräckligt bra manus, lagomt mycket action, perfekt stämning, fin kemi mellan Christensen & Bilson och ett härligt slut. Det är också grymt häftigt att se när alla hoppar fram och tillbaka, det är mycket coolt gjort! Och ett stort plus också är att filmen är filmad i 20 städer i 14 länder runt om i världen vilket är mycket fascinerande, det händer ju inte varje dag att man ser filmer som filmats på så många olika ställen. Jag rekommenderar den varmt om ni älskar fantasy, sci-fi, action bl.a! ;)
 
David Rice upptäcker en dag att han kan teleportera sig till vilken plats som helst. Han lär sig sakteliga att hantera sin unika förmåga och hur han bäst använder den till sin egen fördel. David inser dock snart att han inte är unik, att det finns fler med denna förmåga, s.k. Jumpers, och att det finns de som gör allt för att utplåna dem.
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: