DATUM: 2013-12-04 / TID: 17:11:51
KATEGORI: Film

Eight Below (2006).

Eight Below såg jag i måndags med Paul Walker i huvudrollen. Den har jag sett tusen gånger innan, sist var för ett par år sedan. Efter den tragiska olyckan med Walker, har jag bestämt mig att för att hedra honom så ska jag se varje film som han var med i. Så den var först ut.
Och precis som sist älskade jag den fullständigt och precis som sist grät jag floder flera gånger under filmens gång! Den är en av de bästa filmerna som jag nånsin har sett i hela mitt liv, den kommer alltid att vara en av mina absolut favoritfilmer. Den är även inspirerad av en sann historia vilket är bara ett stort plus. Paul Walker gjorde hans roll så perfekt. Även Jason Biggs och de andra också. Bra början, bra slut, bra manus, bra skådisar, jävligt smarta hundar.
Älskar ni djur framför allt hundar, så är denna absolut ett måste! Ni kommer inte att ångra er, jag rekommenderar den verkligen! ;D
 
Filmen berättar historien om tre medlemmar i en vetenskaplig expedition: Jerry Shepard, hans bästa vän Cooper och en kärv amerikansk geolog som tvingas lämna sina älskade slädhundar på grund av en plötslig olycka och riskabla väderförhållande i Antarktis. Under den hårda antarktiska vintern måste hundarna ensamma kämpa för sin överlevnad i över sex månader.
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: