DATUM: 2013-12-29 / TID: 16:06:00
KATEGORI: Film, Gifs, Jag älskar/hatar

BrOtp #2; Frosam.

Ja, vart ska jag börja? Jag älskar inte bara The Lord of the Rings filmerna för dess otroliga story och färgstarka karaktärer utan också för många fina vänskap och dess styrka - som Legolas/Gimli och Frodo/Sam. Men särskilt Frodo och Sam. VARNING FÖR SPOILERS OM NI INTE HAR SETT LOTR MEN VILL SE!
 
Till att börja med, hade Frodo aldrig klarat sig till Mordor ensam för att förstöra Ringen. Det var tack vare Sams styrka som de klarade sig dit. Igenom alla tre filmerna hade de varandras styrka för att ens orka med någonting, att ens ta sig dit. Framför allt Frodo som bar den värsta bördan vilket var Ringen. För om det inte vore för Sams styrka eller sällskap, så hade de aldrig klarat sig dit.
Jag tror att om det hade varit tvärtom, att om Sam hade burit Ringen och inte Frodo - så skulle Frodo ha gjort samma sak för honom som Sam gjorde för honom. Det är ingen tvekan om det med tanke på hur stark deras vänskap är. För de skulle göra allt för varandra.
Särskilt Sam som vägrade att ge upp ens för en sekund. Han gjorde allt för att uppmuntra Frodo till att fortsätta, han gjorde allt för att säga bra saker för att hålla upp hoppet, han gjorde allt han kunde. Inte ens Gollum lyckades splittra på dem när Frodo blev hjärntvättad att inte lita på Sam - för han gav aldrig upp ändå och det var tack vare hans styrka som de hittade tillbaka till varandra igen. För ingenting kan förstöra mellan dem. Inte Gollum, inte Ringen, ingenting. De har lojalitet, tillit och kärlek - och de har varandra.
Därför älskar jag dem så himla mycket. De har bara en så fucking perfekt bromance, okej? Slutet i den tredje och sista film när Frodo och Sam säger adjö får mig ALLTID att gråta varje gång! Det är aldrig ett öga torrt! Jag älskar också delen när Frodo kollapserar på vägen mot Mordor och kan inte fortsätta, då börjar Sam prata om hur långt de har kommit nu, att de inte kan sluta nu och sedan säger han "I can't carry it for you but I can carry you!". Det är ett mycket starkt och rört ögonblick för det visar att Sam skulle göra allt för att rädda Frodo från djävulen i Ringen. Det här allt är varför de är mitt brotp. Och The Lord of the Rings är också en fantastisk story helt enkelt ♥
 

Tidigare: BrOtp #1; Derek/Mark

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: