DATUM: 2013-12-22 / TID: 22:07:06
KATEGORI: Film

Bio: The Hobbit The Desolation of Smaug (2013).

Igår såg jag och mina sex kompisar äntligen den andra delen i 3D på bio! Jag gick in med skyhöga förväntningar och kom ut med ett stort leende på läpparna! Den var över förväntan, den levde upp till mina förväntningar!
Den var verkligen jävla skitbra! Tusen gånger bättre än ettan och så mycket mer spännande. Det hände så himla mycket så det var aldrig en tråkig stund alls! Och att filmen var 161 minuter kändes knappt! Den kändes mer som bara en timme typ, den tog slut för fort - och det slutade också alldeles för spännande. Jag bara "Nej, det kan inte sluta så där! Jag vill se mer!"
Legolas var bland de bästa med filmen! Orlando Bloom var helt perfekt i sin roll som alltid. En sann badass och att han är snygg är bara en bonus! Han är och har alltid varit min absolut favorit - så det var bara ett stort plus att de tog in honom i filmen (också i den tredje och sista filmen som kommer nästa december) trots att han inte ens är med i The Hobbit böckerna. Det är ju bara underbart! Och det var inte bara han som var bland de bästa med filmen, det var Tauriel också som inte heller är med i böckerna. Hon har blivit min favorit nu också. En helt fantastisk badass girl! Brilliant skådespel av Evangeline Lilly till och med! Och jag älskade Kili och Tauriel.
Eller rättare sagt, så älskade jag inte bara Legolas och Tauriel utan också allt annat i filmen! Och då menar jag verkligen allt. Jag älskade varenda sekund av filmen. Den var bara så sjukt spännande och fullt av action hela tiden. Den vinner årets bästa film utan tvekan! ;D
Älskar ni The Lord of the Rings, så är The Hobbit ett absolut måste också! Jag rekommenderar båda varmt!
 
En av mina favoriter...
Legolas: And what is this horrid creature? An orc mutant?
Gloin: That's my wee lad Gimli!
DET KÄNNS ÖVERALLT! Legolas visste ju inte just då att Gimli skulle komma att bli hans bästa vän i framtiden (alltså i LOTR), därför känns det överallt :')
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: