DATUM: 2013-12-06 / TID: 23:23:24
KATEGORI: Gifs, Jag älskar/hatar, Tidsfördriv, listor, Under the Dome

#1 Veckans serietips.

Först ut som veckans serietips är Under the Dome. Jag har alltid älskat filmer baserad på Stephen King böcker så när jag fick reda på några dagar innan premiären i juni 2013 att Under the Dome var en av hans verk, då var det ingen tvekan alls om att jag skulle se den.
 
Jag såg fram emot den, jag hade höga förväntningar och jag fastnade direkt i piloten. Det kan ta några avsnitt innan man kommer in i serien helt så döm inte efter bara ett avsnitt. Den blev en av stora favoriter efter några avsnitt. Absolut en sevärd, fantastisk tvserie som jag har sett tusen gånger och kommer se tusen gånger till! Om ni gillar mysterium, spänning, cliffhangers, drama, kärlek, intressanta karaktärer, hjältar, skurkar, fina ships (speciellt Barbie och Julia) osv, då rekommenderar jag verkligen denna serie! Absolut sevärd, som sagt ;)
 
Serien är baserad på en roman av Stephen King med samma namn. Serien handlar om småstaden Chester's Mill i Maine som blir instängd under en gigantisk bubbla. Invånarna blir helt isolerade från resten av världen. Ingen kan komma ut och ingen kan komma in. Nu måste de försöka att överleva. Det skapar panik i staden och snart börjar alla visa sina värsta sidor. Låter den intressant? Isåfall gå och börja se den nu innan säsong 2 kommer i sommar 2014 ;)
 
Hur kan man inte älska den här mannen? En snygg hjälte som man bara måste älska och heja på!
 
  
Hur kan man inte älska detta fina paret? Ett bra skäl nog att se serien om man gillar ships!
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: