DATUM: 2013-08-07 / TID: 19:18:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 1x07 Imperfect Circles.

Igår såg jag det senaste avsnittet av Under the Dome 1x07 Imperfect Circles - och det var som vanligt grymt bra med några söta moments, en sorglig moment och en spännande twist! Markera texten för att läsa mina tankar!
 
Först och främst, älskade jag alla scener med Barbie och Julia. Särskilt den första och sista. Åh, de var så söta! I slutet när de höll händerna och han kysste hennes huvud, ååh! Jag smälter alltid som smör över de två.
Vad jag älskade med första och sista scenen var att i den första scenen bar Julia sin vigselring och i den sista scenen bar hon det inte. Det betyder att hon äntligen har tagit av sig den och gått vidare. Men även om de är lyckliga nu, så kommer de inte vara det länge till. För det finns fortfarande ett problem - Barbie dödade Julias man. Hur ska det gå när hon får reda på det? Det kommer bli jävligt mycket drama!
Gud, så jävla rädd jag är för hennes reaktion! Ju flera avsnitt, desto mer räddare blir jag för det kommande avsnittet när hon får reda på det. För ju längre Barbie drar på det, desto mer värre kommer det bli. Så jag vill att Barbie ska berätta sanningen för Julia nu men samtidigt vill jag det inte. Så svårt det ska vara. Men även om hon kommer att reagera dåligt, så kommer hon förr eller senare att förlåta honom. Han har ju inte precis dödat Peter med flit av att döma vad vi har fått se i avsnitt 2. Men hur det än blir, så kommer de bli bra igen. Det gör alltid alla tvparen, inte sant?
 
Jag älskade alla scener med Joe och Norrie också, de var så söta. Och de gick som vanligt ut på jakt efter sanningen om kupolen. Och gissa om vilken twist det blev när de hittade nåt i skogen! De hittade en till kupol, en liten. Och inuti är det ett svart ägg! Vad fan? Det där hade jag verkligen inte förväntat mig när jag såg promo för det här avsnittet för jag trodde det var Peters kropp som de skulle hitta! Så jag blev rejält överraskad! Varför en kupol till och vad är det för ett ägg? Men en sak är iallafall, det är inte något bra. Verkligen inte.
Och i slutet så blev ägget nåt konstigt - och rosa. Så "De rosa stjärnorna faller. De rosa stjärnorna faller i led." måste komma från ägget. Men vad betyder det och varför?
 
Linda, Junior och Barbie var ute på jakt efter bröderna då de dödade Rose och försökte våldta Angie i förra avsnittet för att de skulle hamna i fängelse. Linda och Junior åkte runt i polisbilen och letade medan Barbie gick och letade. Bröderna stoppade Julia när hon körde bil på väg till kliniken med den gravida tjejen Harriet som skulle föda efter att vattnet gick och de pistolhotade dom medan de rånade Julias bil på bensin.
Men jag var inte orolig för jag visste att Barbie skulle komma och rädda dom, med tanke på att sist vi såg honom var när han började följa efter bröderna. Vilket han också gjorde, han slog en av brödernas ansikte med armbågen som föll omkull och rusade sedan mot Julia och Harriet medan han rapporterade till Linda i walkie. Olyckligsvis flydde de äckliga bröderna innan Barbie hann fånga dom.
 
Linda och Junior fortsatte efter dom när Barbie rapporterade att de flydde norr och följde med Julia och Harriet hem till Joe där Norries mammor Carolyn och Alice fanns. För att de behövde en doktor då kliniken tyvärr var stängt och Alice råkade vara en. Lyckligstvis kunde hon hjälpa.
Men efter en stund så blev hon svimfärdig, alldeles svettig, kunde inte andas och kunde inte fortsätta att förlossa Harriet, så Barbie hoppade i snabbt som en räddare i nöden och fortsatte arbetet. Harriet kämpade och kämpade att krysta. Men då sa Alice åt henne att sluta krysta för att naveln var runt babyns hals, om jag förstått det rätt, och det blev panik. Sedan ordnade det sig när Barbie fixade det med hjälp av Alice och Barbie bara "Krysta stort!" och pang, kom det ut en baby. Och det första Barbie sa var "Du har fått en vacker flicka". Åååh, my feels! Det var sexigt att se Barbie hålla i en baby, haha. Alla var så lyckliga och lättade och Harriet döpte flickan efter Alice. Åh, det var bara så fint!
 
Men sedan så hände det otänkbara efter att Alice hade fått hålla i den lilla Alice en gång. Hon kunde plötsligt inte andas och föll omkull. Det visade sig senare att hon hade fått ett hjärtattack. Och hon dog sedan.
Scenen när Alice och Norrie pratade och tog farväl och sedan dog Alice och Norrie grät hysteriskt och sprang ut mot kupolen, grät, lade sin hand på kupolen och skrek att om de tog tillbaka hennes mamma så skulle hon göra vad som helst... åh fyfan vad jag grät floder! Det var så jävla ledsamt! Stackars Norrie! Nu har hon förlorat en mamma och har bara en mamma kvar. Otroligt skådespel av Mackenzie Litz också! Bara WOW!
 
Och lite övrigt... bra att Junior bad Angie om ursäkt. Det förtjänade hon efter helvetet hon hade gått igenom när han föll henne fången. Och jag blev sååå glad när Joe och Angie återförenades igen, det var ett fint ögonblick! Och skönt att de äckliga bröderna är döda nu! ;)
 
Jag kan inte vänta tills nästa avsnitt! Jag hatar som fan att behöva vänta! Jag hatar det! Kan det inte komma ett nytt avsnitt varje dag istället för varje vecka!? :( xD

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: