DATUM: 2013-08-14 / TID: 21:49:00
KATEGORI: Random, Serienyheter, Övriga tvserier

Sandra Oh lämnar Greys Anatomy.

Jag fick det här tråkiga beskedet av några bloggar idag. Att Sandra Oh har bestämt sig för att inte förnya hennes kontrakt som går ut i maj 2014. Så det betyder att säsong 10 blir hennes sista! Men jag är inte så överraskad faktiskt för jag visste att det här skulle hända, tio säsonger är ju fan mycket - men det hindrar mig inte från att bli ledsen.
För hennes karaktär Cristina Yang är en av mina absolut favoritkaraktärer i serien! Och så är jag ett stort fan av Crowen (Owen och Cristina) också. Jag vet inte hur jag känner mig nu. Jag kan absolut inte se Cristina och Owen med nån annan än med varandra även om de inte borde vara tillsammans på grund av att Owen vill ha barn men inte Cristina. De hör ihop ändå! Och så vore serien ingenting utan henne! Åh vad tomt det kommer att kännas utan Cristina Yang och det kommer också att kännas så jävla jobbigt att inte få se vänskapen mellan Cristina och Meredith mer - lika jobbigt som det är att inte se Dereks och Marks bromance mer! :(
 
Jag har iallafall bestämt mig att jag ska fortsätta se serien ändå även utan henne. Jag fortsätter att titta tills de andra, som också är mina favoriter, försvinner. Derek, Meredith, Alex, Callie, Arizona, Richard, Jackson, April och Jo. När ALLA inte är kvar, så slutar jag att titta. Det beror självklart på om serien fortfarande är bra. Är den inte det efter säsong 10 eller 11 och de andra fortfarande är kvar, så ska jag sluta ändå. Det beror på. Och nu kommer det dumma - Shonda Rhimes vill att serien ska få flera säsonger till ändå även om de andra också kan försvinna. Alltså, hur fan tänker hon där?! Borde inte serien få sluta medan den är på topp och medan den har kvar sina huvudkaraktärer? Jag är besviken på henne. Att hon ens kan tänka på att fortsätta ändå...! Jag håller tummarna stenhårt på att säsong 10 blir sista! Hoppas, hoppas! För jag kan absolut inte tänka mig serien utan Cristina Yang och utan hennes vänskap med Meredith (och utan Crowen).
 
Här är Sandra Ohs ord om varför hon lämnar serien:
"Creatively, I really feel like I have it my all and I feel ready to let her go. It's such an interesting thing to play a character for so long and to actually get the sense that she wants to be let go as well. Cristina wants to be let go and I am ready to let her go... Playing Cristina and growing her and growing myself in her, I want to usher her into the next section of her life in the best way possible. It's got to be Cristina Yang's happily ever after."
 
Kevin McKidd (som spelar Owen) om Sandras avgång:
"I feel so blessed and grateful to have been given the chance to work with her. When I joined the show in season five, she was so welcoming and nurturing to me as a new actor on the show - something I will never forget and be always thankful for. Getting to act with her every day has made me a better actor and getting to know her has made me a better person. She is an extremely warm and loving person and I will miss her. I wish her every good wish in the world and will miss her at work a huge amount, but I feel happy to know that she is moving on to new adventures and roles to explore. Sandra has inspired me to diligently work hard at my craft and to never phone it in or zone out - her professionalism and passion for acting knows no bounds. I have been lucky to get the time I have with her."

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: