DATUM: 2013-04-18 / TID: 20:17:00
KATEGORI: Film

Hanna (2011).

Den såg jag just och den var, förvånade nog, faktiskt riktigt bra! Jag hade ju inte särskilt höga förväntningar på filmen så jag blev därför glatt överraskad av hur bra den faktiskt var. Jag är så glad att jag ändå gav den en chans tack vare att Saoirse Ronan har huvudrollen.
Den var riktigt spännande! En intressant och engagerande story till och med. Men slutet kunde ha varit bättre! För just när det äntligen började dra ihop sig så bara tog filmen slut. Så jag blev besviken. Jag önskar att vi hade fått se mer, typ få veta vad som hände sen, för slutet räckte helt enkelt tyvärr inte. Därför sjönk betyget från 4 till 3 av 5. Men i övrigt, i sin helhet så var filmen självklart bra och spännande. Ett riktigt actionäventyr. Lite seg i början men sedan tog det fart!
Det var även grymt bra skådespelareinsatser av Saoirse Ronan (btw, hon passar tusen ggr bättre som brunett som hon är i The Host och i verkligheten!), Cate Blanchett och Eric Bane. Jag rekommenderar den om ni älskar actionäventyr!
 
En tonårig flicka har uppfostrats av sin far att bli den perfekta mordmaskinen. Efter ett liv i den finska vildmarken låter hon sig fångas av den hänsynslösa underrättelsetjänst som jagar fadern. Allt i ett försök att komma åt den agent som mördade hennes mor...
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: