DATUM: 2012-12-23 / TID: 17:59:00
KATEGORI: Film

Veckans filmer (14-23 december).

Sinister / The Hole / This Means War / One Fine Day
 
Sinister - handlingen (2012): Ellison skriver skräckromaner baserade på verkliga händelser och sätter en ära i sin grundliga research. När han flyttar med sin familj till ett hus som tillhört offren i en makaber avrättning, håller han husets dunkla historia för sig själv. I en låda på vinden hittar Ellison gamla filmer, som blir det första mötet med en berättelse om bottenlös ondska. Gradvis utvecklar sig och fördjupas fasan när det förflutna möter nutid på ett oväntat och påtagligt sätt.
I rollerna: Ethan Hawke, Juliet Rylance, Fred Dalton Thompson, James Ransone, Michael Hall D'Addario, Clare Foley, Rob Riley, Tavis Smiley bl.a.
Vad jag tycker: En riktigt bra och jättespännande men sjuk skräckis med en bra story, röd tråd rakt igenom och fantastiska skådisar, framför allt Ethan Hawke! Den är en av de bästa skräckisarna jag sett i år, så den rekommenderar jag varmt! Ni kommer nog inte att bli besvikna! Trailern kan ni se här.
 
The Hole - handlingen (2009): Två bröder upptäcker ett mystiskt hål i deras källare. Ett hål som leder till deras mörkaste korridor av rädsla och mardrömmar.
I rollerna: Chris Massoglia, Haley Bennett, Nathan Gamble, Teri Polo, Bruce Dern, Quinn Lord, John DeSantis, Douglas Chapman, Merritt Patterson, Ali Cobrin, Chelsea Ricketts, Chord Overstreet bl.a.
Vad jag tycker: Den har jag sett flera gånger förut. Den är fortfarande lika bra idag! En riktigt bra film med en bra story och den handlar om att möta ens rädsla. Så den rekommenderar jag verkligen också! Trailern kan ni se här.
 
This Means War - handlingen (2012): FDR och Tuck faller båda för den ljuva och charmiga Lauren. Medan hon försöker välja mellan dem - med hjälp av fräcka kompisen Trish - startar FDR och Tuck ett episkt krig i kampen om Lauren. Deras färdigheter inom övervakning, samt diverse högteknologiska prylar kommer väl till pass. Må bäste spion vinna!
I rollerna: Chris Pine, Tom Hardy, Reese Whiterspoon, Til Schweiger, Chelsea Handler, John Raul Ruttan, Abigail Spencer, Angela Bassett, Rosemary Harris bl.a.
Vad jag tycker: Den har jag också sett några gånger förut. Riktigt rolig film! En bra, feel-good och rolig film med många härliga karaktärer som spelas av härliga skådisar. Men jag tycker tyvärr att det känns som det saknas nåt extra i filmen som jag inte vet vad, men annars är den en bra film. Och jag tycker hon valde rätt kille i slutet. Gillar ni komedier, så är denna ett måste! Trailern kan ni se här.
 
One Fine Day - handligen (1996): Hon är en ensamstående mamma i karriären, och anser att bra kvinna reder sig själv. Han är hårdhudad reporter och frånskild söndagspappa som älskar kvinnor - så länge de inte ställer massa krav. Under en kaotisk dag blir dessa två människors liv, jobb och barn förväxlade och sammanflätade.
I rollerna: George Clooney, Michelle Pfeffier, Mae Whitman, Alex D. Linz, Charles Durning, Jon Robin Baitz, Ellen Greene, Pete Hamill, Anna Maria Horsford, Sheila Kelley, George Martin bl.a.
Vad jag tycker: Den såg jag en gång, väldigt väldigt väldigt längesen, när den gick på tv en regnig dag. Och jag minns att jag älskade den fullkomligt. Så när jag såg den igår för första gången på väldigt många år, mindes jag varenda scen i samma sekund som jag såg varenda av dom. Jag är väldigt impad att jag minns allt trots att jag inte har sett eller tänkt på den i så många år. Nu till nutiden... jag älskar den fortfarande fullkomligt och den är tveklöst en av de bästa och mysigaste filmerna jag har sett! En riktigt feel-good och sjukt mysig film! George Clooney och Michelle Phieffer är två av de mest fantastiska skådisarna som finns på jorden! Jag rekommenderar den verkligen, verkligen varmt! Trailern kan ni se här.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: