DATUM: 2012-12-29 / TID: 03:28:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The OC

The OC säsong 1 sammanfattning.

Skådespelare: Benjamin McKenzie (Ryan Atwood), Adam Brody (Seth Cohen), Mischa Barton (Marissa Cooper), Rachel Bilson (Summer Roberts), Peter Gallagher (Sandy Cohen), Kelly Rowan (Kirsten Cohen), Melinda Clarke (Julie Cooper), Tate Donovan (Jimmy Cooper), Alan Dale (Caleb Nichol), Chris Carmack (Luke Ward), Samaire Armstrong (Anna Stern) bl.a.
Skapare:
Josh Schwartz
Regissör:
Josh Schwartz
Genre:
Drama, komedi, romantik
Åldersgräns:
11 år
Speltid:
16 timmar
Produktionsår:
2003-2004
 
MYCKET SPOILERS SÅ LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: När Ryan Atwood, en tuff, reserverad och högintelligent 16-årig kille, faller huvudstupa in i det rika, privilegierade samhället Newport Beach, Kalifornien, så upptäcker han snart att de härskande familjerna i Orange County är minst lika territoriella som det tuffa gäng han umgicks med på gatorna i Chino. För Sandy Cohen, idealistiskoffentlig försvarare som hjälper Ryan; hans fru Kirsten, stöttespelare i Orange Countys societet; deras tafatta tonårson Seth; och den vackra, bedrövade grannflickan Marissa Cooper så kommer Ryans närvaro att förändra deras liv för alltid.

Bästa avsnittet: Jag älskar många avsnitt. 1x01 Pilot, 1x07 The Escape, 1x11 The Homecoming, 1x13 The Best Chris Mukkahever, 1x19 The Heartbreak och 1x26 The Strip är mina favoriter. Men måste jag välja ETT, så säger jag 1x19. Eftersom det är då i detta avsnittet som Seth äntligen bekänner sin kärlek för Summer för första gången "It's always been you, Summer. It's always been you. I've tried to fight it and I've tried to deny it. But I can't. I can't do it. You're undeniable." och då blir de tillsammans. Så finfint! Älskar dom ju så mycket! ♥

Bästa karaktären: Summer Roberts! Hon är så hilarious - och helt enkelt galen på ett mycket bra sätt! Hon säger roliga saker och gör roliga saker. Jag gillar när hon säger "Ew!", det är ett så typiskt Summer-ord. Jag älskar henne som hon är! Jag vill inte ändra nåt på henne om jag hade kunnat ändra nåt för det finns ingenting som jag inte gillar med henne, jag gillar allt med henne! Och så är Seth Cohen en annan favorit också! Tillsammans är de mäktiga! ;)

Snyggaste karaktären: Jag säger Seth då jag tycker han är så mycket snyggare än Ryan som jag inte direkt tycker är så snygg! Eller jo, rättare sagt ser han bra ut ja, men som sagt inte SÅ snygg. Han ser bara okej ut. Och nu till Seth... min fina, nördsnygga Seth! ♥

Bästa paret: Seth och Summer! Jag älskar dem så mycket! Jag gillar också Ryan och Marissa tillsammans, men jag älskar Seth och Summer. För att vara klar; jag gillar Ryan/Marissa och jag älskar Seth/Summer. Det är en stor skillnad på gillar och älskar. Jag vet inte hur jag ska beskriva min kärlek till det finaste paret i hela serien, jag är ordlös. Det går inte att beskriva. De är bara helt enkelt så fina tillsammans och så otroligt roliga tillsammans! Jag älskar att när Summer får vansinneanfall så slår hon Seth, det finns massor, massor scener av sånt och jag älskar varenda en. Jag älskar när de bråkar. Jag har alltid varit svaga för alla par där kärleken först startas med ett bråk. I deras fall är det ju precis vad som har hänt först. Det finns massor mer som jag älskar med dem men som sagt så vet jag inte hur jag ska beskriva hur mycket jag älskar dem. Jag bara helt enkelt älskar dem! Och jag skulle bli så jävla förvånad om jag stötte på en som inte gillar dem. För hur kan man inte älska dem liksom ju!? ♥

Bäst i säsongen: När Summer äntligen lade märke till Seth. När Summer äntligen kysste Seth för första gången efter att han citerade hennes dikt från sexan som också lett till att han varit kär i henne i så många år. När Seth äntligen bekände sin kärlek till Summer. När de äntligen blev tillsammans. Marissas överdos. Marissas hat mot hennes mamma. Fylla. Kärlekproblem. Alla slagsmål. Alla fester. Alla storylines. När killarna var i Las Vegas. Allt drama. Ja, allt!

Värst i säsongen: Det finns ingenting. Eller jo, att Marissa jämt hamnade i trubbel. Som när hon tog överdos i Mexiko till exempel. Självklart är det mycket bra att allt det hade hänt och jag är glad att det gjorde, det är ju meningen att det ska vara drama. Men jag menar bara att hon inte förtjänade det! Men annars finns det INGENTING som är värst i säsong 1. Jag är jättenöjd med allt som har hänt!

Övriga kommentarer: Jag har sett om serien hur många gånger som helst nu och jag säger detsamma som jag alltid har sagt alla senaste gångerna: det är en fantastisk och bra säsong fullt av mycket drama! Jag kommer aldrig nånsin att tröttna på den! Den är tveklöst en av de bästa tvserierna som jag har sett i mitt liv! :)

Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: