DATUM: 2012-12-30 / TID: 01:37:46
KATEGORI: Böcker, Film

Now is Good (2012).

Tessa (Dakota Fanning) är sjutton och brinner för livet. Diagnostiserad med en dödlig sjukdom, bestämmer hon sig för att använda varje ögonblick genom att sammanställa en lista över vad som är normalt en tonåring skulle få uppleva - bland annat att förlora sin oskuld och ta droger. Med hjälp av sin vän, ställer hon listan i rörelse. Och medan hennes föräldrar och hennes bror behandlar sin rädsla att förlora henne på sitt eget sätt, undersöker Tessa en helt ny värld - fast besluten att leva varje dag så intensivt som möjligt. Att bli kär i Adam (Jeremy Irvine), hennes nya granne, finns inte på listan men det visar sig vara den mest spännande upplevelsen av dem alla...
 
Såååå obeskrivligt underbar men sorglig film!!! Jag satt och bölade som fan den sista halvtimmen! Men jösses, vilken film! Så bra, så underbar, så fin, så vacker och så sorglig film! Den följer boken Before I die / Innan jag dör ganska bra så jag är jättenöjd med varenda minut av filmen även om jag saknar många scener i boken som jag hade velat ha med i filmen, men som sagt så kan man inte få allt man vill! Hur som helst så är varenda minut av filmen minst sagt perfekt! Kärlekshistorien är så jävla fin! Och det är så grymt fantastiska skådespelareinsatser av Jeremy Irvine (snyggsnyggsnygg!) och Dakota Fanning! Och för att inte tala om deras finfina kemi! Och jag behöver inte ens tala om vilket betyg den får! Min beskrivning räcker för att ni ska veta vilket betyg den hamnar på! Och den kommer jag tveklöst att se om och om igen, det kan ni lita på! Jag rekommenderar den varmt! Och jag rekommenderar boken starkt också! Åh, jag måste läsa boken för femte gången så snart som möjligt! ♥
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: