DATUM: 2012-12-31 / TID: 23:05:49
KATEGORI: Film

My Sister's Keeper (2009).

Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrar för att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död...
 
Den är fortfarande lika bra, lika underbar, lika fin, lika vacker och lika sorglig! Om möjligt, ännu mer! Och precis som de fem senaste gångerna totalt jag sett den sen 2009 satt jag och grät floder när jag såg den idag. Jag grät under hela filmen, bokstavligt talat, för som vanligt gör det alltid ont att se den! All gråt i filmen smittar ju mig som fan varenda gång! En fin historia, en fantastisk manus och många makalösa skådisar! Om ni inte har sett den, så är ni fan inte kloka! Gå och se den nu på en gång! Trailern kan ni se här.
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: